dimecres, 29 d’octubre del 2014

Possibilitats i limitacions del software educatiu a l'aula

Des del meu punt de vista, el software educatiu és tota aquella aplicació informàtica encaminada a transmetre i/o potenciar uns coneixements, en aquest cas, centrant-me en els software multimèdia.

Aquest software pot anar destinat a diversos grups de receptors, depenent del què hagi escollit l’autor d’aquest, i pot tenir diferents objectius: 
  • Introduir un nou contingut, matèria, etc. 
  • Complementar uns continguts, matèries, etc. 
  • Reforçar una matèria 
Ja que crec que és molt important, tenir en compte que el software educatiu a l’aula és una eina més, en cap cas intenta substituir l’acompanyament i intervenció de l’educador. És una eina per enriquir el procés d’ensenyament-aprenentatge que es dóna a l’aula. 

Les possibilitats que presenten els multimèdia des del meu punt de vista són: 
  • Sol ser adequat al nivell que s’ofereix
  • Facilita l’ús autònom (individualment o en petit grup)
  • Pot ser un entorn per desenvolupar i generar coneixement
  • Potencien en els alumnes la capacitat d’aprendre a aprendre 
  • Potencia i afavoreix les habilitats tecnològiques 
  • Potencien l’aprenentatge ennactiu, representació icònica i representacions simbòliques 
  • Presenta informació multisensorial: gran varietat de color, sons, imatges interactives, etc.

Les limitacions que presenten són: 
  • Poden crear monotonia i cansament
  • En ocasions, són massa intuïtives i no deixen lloc a la creativitat 
  • Poden generar situacions descontextualitzades 
  • En ocasions, hi manca una retroalimentació, simplement es limiten a senyalar l’error
  • Poden generar actituds passives, inclús poden generar sensacions de solitud (empobreixen les relacions humanes)
  • Alguns docents les utilitzen com a únic recurs

Fins aquí la meva reflexió. Tot i així, considero que està incompleta, ja que estic segura que aniré ampliant aquesta visió a mesura que desenvolupi la tasca pendent: elaborar un joc multimèdia. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada